LA CUINA COM A LLOC D’EXPERIMENTACIÓ CIENTÍFICA

El passat 7 de novembre, els alumnes de 3r ESO vam anar a la biblioteca d’Igualada a que ens fessin una xerrada sobre la relació que hi ha entre la cuina i la ciència.

L’aliment que vam tastar va ser la xocolata.

Abans de començar, ens van donar un tros de xocolata negra i la gran majoria se la van menjar, tot i que la idea era mantenir-lo fins el final.

Ens van explicar que la xocolata prové de l’Amazonas, que n’hi ha diferents tipus (negra, amb llet, blanca…) i que cada xocolata té el seu propi greix.

Vam tastar la xocolata pura: era molt amarga i a alguns alumnes els recordava el sabor del vi.

Durant la xerrada, van demanar a dos alumnes sortir a fer una activitat.
Un d’ells va posar en un got aigua normal i l’altre va posar aigua amb gas en un altre. Després, a cada got van posar una mica de xocolata. Vam observar que la xocolata amb l’aigua s’enfonsava, no feia res interessant. Però la xocolata amb l’aigua amb gas feia una cosa estranya: pujava i baixava tota l’estona. Era molt estrany: si hi havia aigua als dos gots, per què en un reaccionava i en l’altre no feia res? Va ser el gas el culpable d'això? O hi ha més densitat en la xocolata quan només és aigua? No ho sabem. Ens van dir que ho comprovèssim.

Després vam fer una altra activitat. En aquesta van sortir 3 persones i consistia en fer un petit pastís al microones.
Ho van fer i la veritat és que estava molt bo.

Per acabar, ens van passar a tots els alumnes uns plats amb diferents tipus de xocolata. I, per fer la gràcia, ens van passar mantega i semblava xocolata blanca.

Mare meva, quin riure!


Helena Beltrán i Ruth Obafemi


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Programa STEAMcat